Thursday, May 14, 2009

hurm.. susah nak ckp...

assalammualaikum w.b.t...

hurm..entry kali ni bukan bertujuan untuk memburuk atau merendah2kan sesiapa.. bukan juga bertujuan untuk memperkecil dan menghina orang..ianya sekadar untuk tatapan bloggers sekalian..

cinta ada lah satu perkara yang sangat subjektif.. setiap individu mempunyai pandangan yang berbeza mengenai perkara ini.. cinta adalah satu perkara indah.. namun d sebalik semua keindahan cinta ini,msh terdapat keburukan atau cela yang merosakkan kesucian cinta..dan semua kecelaan ini akan memberi tempias kepada mereka yg bercinta...terutama kaum hawa..

ingatlah wahai kaum hawa,xkirala.. sedalam jurang marina pun kasih kamu,setinggi langit biru pun sayang kamu..seluas lautan pasifik pun cinta kamu kpd kekasih kamu..selagi dia belum sah bergelar suami kamu..jangan serahkan segala2 nya pada dia.. apa yg ada pada gelaran kekasih?? teda apa2..belum ada apa2 ikatan sudah berlagak mcm laki bini..ini bru bergelar pasangan kekasih..sudah ada yg berani dduk serumah...bersekedudukan.. mgkn dia slalu bjanji yg xkira apa yg berlaku.. dia tetap akan bersama dengan kamu.. tapi kita sebagai prmpn kna ingat..xkira jahat mna pun llaki itu..dia hanya akan beristeri kan prmpn yg baik2.. sepa yg tidak mau keturunan yg baik kan?? dan kamu?? sedarlah..dia hanya jadikan kamu sbg pngalas utk melepaskan nafsunya... bila dia sudah sedar akan semua..dia akan tggalkan kamu.. kejadian ini dah byk berlaku..klu la dia seorg lelaki yg baik2..dia xkan apa2 kan kamu..dia xkan pukul,tampar dan yg paling penting,tidak akan merosakkan kamu!! kalau dia benar2 syg kan kamu..dia akan jaga kamu dengan baik.. dan yg paling penting..dia hormat kita sebagai seorang perempuan!! ingat la wahai teman2 ku..

dont make someone ur everything..bcoz when they gone.. ur's nothing!!!

3 comments:

  1. huhuhu..
    mcm terasa saya..
    wakaka..jan pakai baju seksi2 ari isnin ah..
    ngecat kita wakaka..jan ctau urang

    ReplyDelete
  2. wakaka..bkn mnyindir ba ni.. ada knalan aku jd bgini.. sma2 la kta ambl pngajaran.. wlupun nasi sudah mnjadi bubur..bubur tu msh boleh mkn.. hahaha.. so,kpd c anu...jgn ptus asa.. hidup mesti d teruskan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...