Monday, July 27, 2009

at last...

assalamualaikum.. hehehe.. fuhh...alhamdulillah.. akhirnya terlepas jugak beban d bahu ni sikit..nak tau x? report li yang saya buat berkurun-kurun tuh akhirnya dah siap.. apa?? lom siap sepenuhnya la.. tp bab2 yang penting dah siap.. cuma tggl bab 2 lagi yang masih kosong..hahaha.. xpe2..esok mula dah buat bab 2.. hehehe.. pas bab 2 dah siap..tggl nak ambl gmbr lampiran print binding dah siap.. wah..wah..wah.. bestnya2.. suka sangat2.. hehehe...

Tuesday, July 21, 2009

mata blom mengantuk lagi..

jam kat pc ni dah tunjukkan pkul 2 pg.. huhuhu..napa xdpt tdo lg ni.. esok byk kerja mau buat.. maid cuti..so tpaksala aku yg ganti kerja2 maid.. hurm..tba2 teringat kat kwn2.. lma btol dah aku xjmpa ngan dorg... dorg msh aggp aku kwn dorg ke aar?? kdg2 aku rsa aku ni mcm xmngenang budi pun ada jgk.. seganla aku ngan dorg.. aku rsa mcm aku dah membelakangi janji aku kat diri sndiri..dulu aku janji,aku xkan mbelakang kwn2 aku.. antara bf dan kwn..kwn mesti di utamakan..tp skrg?? bukan stakat bf..malah aku mbelakang kan kwn aku utk diri sendiri.. aku pentingkan diri.. yes,nobody is perfect..tp aku xberusaha utk menjadi lbh baik.. myb aku patut refresh apa yg kwn2 aku pnah buat utk aku..

1. klu aku ada masalah..aku mesti cari ika..sbb aku tau dia akan bagi nasihat yg akan sentiasa mnyenang kan aku..dia sentiasa ada msa utk aku..utk dgr keluhan aku.. dan apa yg aku buat utk dia?? sbulan sekali pun aku jarang sms dia..kol lagila.. sdgkan aku cma perlu habiskan 10 sminit utk ckp dgn dia.. cma 0.5sen utk tnya "ko apa kabar"...

2. klu aku xdpt buat assgment..yan ngan egie mesti ada utk tolong aku.. dorg ni mmg dedicated la org dia.. apa jak assgmnt,mesti dorg buat..bersungguh2.. smpi bgadang ni mlm.. aku slalu tumpang nma jak d cover dpn.. wlupun bkn semua assgment..tp kbykan nya..aku ni ibarat parasit.. dan apa yg aku buat utk bls jasa dia?? number mna yan pkai pun aku xtau..

3. klu aku sedih..lenot sntiasa ada utk buat aku ketawa..wlupun dia ni laser skit..tp apa yg dia ckp tuh btol.. dan semestinya sesuatu yg baik.. aku msh ingat dulu..aku xda duit mau mkn..gila lapar aku ari tuh.. aku tggu mama aku dtg..tp esoknya bru dia dtg.. jd hari tuh aku mmg lapar tahap gaban la..aku baring dlm bilik bab aku mmg xlarat.. dr tghari smpi ptg..tba2 maghrib gtu.. ada org ketuk bilik aku..aku malas mau buka..bab mau mlayan perasaan..tp org tu xputus asa mngetuk.. jd aku pun bukala dgn perasaan sedikit mrah.. tgk2..lenot upanya.. dia hulurkan aku tapau.. aku terkejut..wlupun aku lapar..aku tolak jgk.. segan.. tp dia paksa gak aku terima.. pas2 aku say thanx kat dia... terharu sgt2.. tp lma dah aku xjmpa dia.. aku ada peluang jmpa dia ari tuh..tp aku lpaskan..sbb aku pentingkan diri.. aku pentingkan perasaan aku.. msa tuh 2hari lpas umah aku kna pcah msuk..so aku xda mud mau jln..wlupun aku tau itu myb kali terakhir aku bmesra dgn dia..

sampai hati aku....

assalamulaikum pembuka bicara...

salam.. rasanya dah lama btol aku xberceloteh kat sini..
sbnrnya mcm yang dah jadi..pada aku..family aku..
hurm..meh nak story2 sikit...

sehari lpas aku pos entri kat bawah ni... umah aku kna pecah masuk.. oleh sape?? ntahla..aku pun xtau.. yang pasti kjadian tuh berlaku antara jam 1 hgga pkul 5 pg tuh.. dan disebabkan oleh kjadian tuh..aku pun khilangan laptop yang aku sangat2 sayangi.. :( sampai hati org tuh.. duit aku tuh beli laptop tuh.. sbnrya bukan harga laptop tuh yang buat aku agak tsentap..tapi suma benda2 yang ada dlm tuh.. kira hidup aku 5 thun ada dlm tuh..maksud aku suma gmbr2 aku..kngan aku.. dan yg paling penting gmbr family aku yg aku susah nak jmpa.. dan satu bnda yg sangat2 PENTING ada dlm tuh(buat msa skrg ni) ialah bahan2 aku nak buat laporan.. penting tuh..5bulan aku kumpul brg2 tuh... hurm..tp biarla..bnda dah jd,aku kna pcaya yg ada hikmahnya..

mnurut sumber2 yg xboleh dpercayai sgt..kami suma kna pukau..kna bagi tdo mati..tu yg xsdar dorg tuh msuk..sumber tuh juga ckp yg ada 2 org yg msuk..dan sorg tuh sgt2 biasa ngan mak aku.. apala..bgtaula nma dia sepa..tp alhamdulillah..hasil ptolongan sumber tuh..kami berjaya mnjumpai bnda2 penting bg kami yg perompak tuh buang...mcm ic..surat beranak dan paperwork mak aku..

nak tau x apa impak terbesar kjadian ni pada aku dan family aku?? bkn brg2 yg hilang tuh..tp rsa selamat nak duk dlm umah tuh..lepas dr kjadian tuh..1 mggu aku tdo dlm bilik mak aku..lpas dr kjadian tuh 1 mggu bapa aku xbckp..lpas dr kjadia tuh 1 mggu mak aku nangis..smpi la dia dpt beli laptop bru.. mcm2la.. aku akan pastikan aku bukan org terakhir yg akan tdo..sbb klu aku org terakhir yg tdo..aku takut sgt2.. mcm nak nangis pun ada.. klu korg ada dlm umah aku pas kjadian tuh..brula korg faham apa yg jadi..siapa yg pnah alami kjadian mcm ni..mesti faham trauma yg ktaorg alami.. rasa paranoid jer... hurm..syukur alhamdulillah..skrg segalanya beransur pulih...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...