Tuesday, July 21, 2009

mata blom mengantuk lagi..

jam kat pc ni dah tunjukkan pkul 2 pg.. huhuhu..napa xdpt tdo lg ni.. esok byk kerja mau buat.. maid cuti..so tpaksala aku yg ganti kerja2 maid.. hurm..tba2 teringat kat kwn2.. lma btol dah aku xjmpa ngan dorg... dorg msh aggp aku kwn dorg ke aar?? kdg2 aku rsa aku ni mcm xmngenang budi pun ada jgk.. seganla aku ngan dorg.. aku rsa mcm aku dah membelakangi janji aku kat diri sndiri..dulu aku janji,aku xkan mbelakang kwn2 aku.. antara bf dan kwn..kwn mesti di utamakan..tp skrg?? bukan stakat bf..malah aku mbelakang kan kwn aku utk diri sendiri.. aku pentingkan diri.. yes,nobody is perfect..tp aku xberusaha utk menjadi lbh baik.. myb aku patut refresh apa yg kwn2 aku pnah buat utk aku..

1. klu aku ada masalah..aku mesti cari ika..sbb aku tau dia akan bagi nasihat yg akan sentiasa mnyenang kan aku..dia sentiasa ada msa utk aku..utk dgr keluhan aku.. dan apa yg aku buat utk dia?? sbulan sekali pun aku jarang sms dia..kol lagila.. sdgkan aku cma perlu habiskan 10 sminit utk ckp dgn dia.. cma 0.5sen utk tnya "ko apa kabar"...

2. klu aku xdpt buat assgment..yan ngan egie mesti ada utk tolong aku.. dorg ni mmg dedicated la org dia.. apa jak assgmnt,mesti dorg buat..bersungguh2.. smpi bgadang ni mlm.. aku slalu tumpang nma jak d cover dpn.. wlupun bkn semua assgment..tp kbykan nya..aku ni ibarat parasit.. dan apa yg aku buat utk bls jasa dia?? number mna yan pkai pun aku xtau..

3. klu aku sedih..lenot sntiasa ada utk buat aku ketawa..wlupun dia ni laser skit..tp apa yg dia ckp tuh btol.. dan semestinya sesuatu yg baik.. aku msh ingat dulu..aku xda duit mau mkn..gila lapar aku ari tuh.. aku tggu mama aku dtg..tp esoknya bru dia dtg.. jd hari tuh aku mmg lapar tahap gaban la..aku baring dlm bilik bab aku mmg xlarat.. dr tghari smpi ptg..tba2 maghrib gtu.. ada org ketuk bilik aku..aku malas mau buka..bab mau mlayan perasaan..tp org tu xputus asa mngetuk.. jd aku pun bukala dgn perasaan sedikit mrah.. tgk2..lenot upanya.. dia hulurkan aku tapau.. aku terkejut..wlupun aku lapar..aku tolak jgk.. segan.. tp dia paksa gak aku terima.. pas2 aku say thanx kat dia... terharu sgt2.. tp lma dah aku xjmpa dia.. aku ada peluang jmpa dia ari tuh..tp aku lpaskan..sbb aku pentingkan diri.. aku pentingkan perasaan aku.. msa tuh 2hari lpas umah aku kna pcah msuk..so aku xda mud mau jln..wlupun aku tau itu myb kali terakhir aku bmesra dgn dia..

sampai hati aku....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...