Wednesday, December 29, 2010

We Can't Do Anything About The Weathers or The Winds

Assalamualaikum sumer... hehehe..

napa ek kblakangan nih sy dah rajin sket update blog nih..? napa ek?? Oo..sbb sy dah xde bnda nak buat kot skrg..so sy ada byk msa lapang.. msa lapang yg byk d habiskan dgn mngelamun..tgk tv.. bnda yg sy tgk tiap2 ari..bnda yg sma jer..

kul 11-12 – amazing race..

kul 12-1 – csi : ny

kul 1-2 – the oprah show

kul 2-3 – the biggest loser..

yup..tula rutin harian sy yer.. pas kul 3 nnek akan ambl remote dan tgk cerita ‘cahaya’.. alaa..yg naysilla mirdad plakon dia tuh.. hehee..

hmm..

hari tuh sy tgk cerita ‘the Christmas hope’ dkt channel Diva..dulu kan Hallmark.. tp memandangkan byk diva dah blakon kat ctu.. so dorg tukar aar jd Diva..mgkn kot..hee.. klu Sathiya Pi Mai Pi Mai Tang Tu ada mesti dia kata.. “Aiyaa.. Sudah tukar aaarr??”


The Christmas Hope nih di adaptasi dr sebuah novel karya Donna Van Liere..klu nak tgk trailer dia.. bleh pg link nih.. The Christmas Hope.. ia mngisahkan tentang spasg suami isteri.. yg kehilangan anak dorg 2 thun sblm tuh.. 2 thun kmudian ada sorg bdk prmpn yg khilangan emak dia dalam kemalangan..d sbbkan si isteri nih social worker, so dia kna carik family utk bdk prmpn nih tggal.. nak d jdkan cerita..dia bwk bdk prmpn nih tggal dgn dia..dan dgn khadiran bdk prmpn tuh dia rsa mcm dia nak bkeluarga semula.. well,lpas anak dia mati.. dia dah hilang arah tuju dah.. dia cuba carik org utk ltakan ksalahan atas kmatian anak dia.. mostly dia slahkan suami dia..so dia ngan suami dia kira mcm nak divorce dah laaa.. luckliy,bdk prmpn tuh ada.. dan sumernya.. happy ending... mcm novel alaf 21.. hehe..

Sbnrnya bkn nak crita sal filem tuh.. tp ada satu ayat dlm filem tuh yg buat sy bfikir.. dialog antara suami dia dgn ada sorg watak dlm filem tuh.. ayat dia mcm nih..

“when we fly the plane.. we cant do anything about the wheather..we cant do anything about the winds.. but we can change the way we conduct the plane..”

Bla pkir2.. btol kan?? Klu kita pandu kpal terbang..kta xbleh buat apa2 tentang cuaca..kita xboleh ubah apa2 tentang angin.. tapi kita boleh ubah cara pmanduan kita.. dan bnda nih agak kilse dgn khidupan kta.. msa kita mnjalani hdup nih..smestinya akan ada byk cabaran dan dugaan..halangan utk kta mneruskan hdup.. tapi hakikat sbnrya hdup kan tak selalunya indah dan yg indah itu bkn khidupan tetapi hanya fairytale..ala yg happily ever after tuh.. heehee..gurau jer..

suma tuh kan takdir..suma tuh Allah yg tentukan.. bla dia bg kita kbahagian..Dia nak uji kita..Dia nak tgk samada kita bsyukur atau tidak dgn rezeki kurniaan yg Dia berikan... dan bila dia bg kita musibah..itu juga ujian drNya.. dia nak tgk smada kita kuat atau tidak mengharungi musibah tuh..Dia nak bgtau kat kita..yg Dia masih ingat dan syg pd kita.. Jd,ingat laa.. segala dugaan dr Allah SWT tuh adalah utk mngingatkan kita..supaya kita tidak lalai dlm menjadi khalifah di muka bumi nih..

Jd ksimpulanya.. suma yg tjadi tuh..ada hikmah nya.. dan suma tuh takdir.. kta xboleh ubah apa2 tentang tu..tp boleh ubah cara kita mnanganinya..sma ada kita nak pg jalan yg salah atau kita kembali betulkan arah kita.. sma la mcm ayat di atas kan??

“we can change the way we conduct the plane”

Sunday, December 26, 2010

Patah Tumbuh Hilang Bganti..

assalamualaikum waramatullah hiwabarakatuh..

hai kwn2.. sy nmpk hepi ke skrg?? xdelaa.. biasa jelaa.. sy dah smbuh ke?? belom laa.. tp sy akan ckp..sy ok jerr yer.. korg suma jgn rsau tau.. hehehe.. sy akan berusaha untuk senyum lebar2 utk kwn2 suma.. sbb sy tau..klu sy senyum..sy comel kann?? lalalalala.. mnyampah ke?? janganlaa..lyn la otak sy yg dah mereng nih.. heeheehee..

msa tgh google2 td.. tba2 tjmpa plak satu lagu nih.. lirik dia mcm kena jer dgn sy.. korg suma tau x lagu in-team..ku serah cinta..?? meh nak share sket lirik dia..

aku tidak mahu berpaling..
pada yg mganggu dan mngugat..
sapa nya.. meletihkan diri..
hadirnya..mngundang penat..

yup.. sy dah xnak dah bpaling pd org yg hnya mgundang penat dlm hdup sy.. hdup kta nih indah.. jd jgn nak spoil kan dgn bnda2 yg hnya mncacatkan keindahan hdup.. so..live ur life gurl..!! xpyh nak kenang2 cerita yg dah sudah.. hehee..

akan ku serah cinta ini
bukan lagi pada manusia
kerana cinta martabat itu
bsalut sgunung kepalsuan dan kepuraan.

yg ni sy rsa.. dr dulu lg sy patut dah buat.. mmg cinta kpd Allah tuh adalah stggi2 martabat dalam dunia nih.. malah cinta kpd Allah tu adalah cinta sejati..cinta yg hakiki.. tp sy skrg btol2 dah penat nak bmain dgn cnta sesama insan nih.. sbb dah byk kali tertipu.. tertipu?? tipah tertipu ke?? xdelaa.. dah byk kali gagal.. so, enough with the game..

aku adalah aku sekarang
biar terbuang tetap bjuang..
akan ku serahkan cinta ini..
stulus hati dgn keikhlasan..
aku adalah aku yg skrg..

mesti ada yg ckp.. mcm poyo je.. biar terbuang tetap bjuang.. apelaa.. podahh.. heyy.!! put urself in my shoe..for once.. bru ko bleh ckp mcm tuh.. sbb kta nih kdg2..nak ckp org snang jer.. nak nasihat kan org snang jer.. klu org lain.. bleh tepuk2 bahu ckp.. "bunga bkn skuntum..kmbang bkn seekor babe.." "patah tumbuh,hilang bganti.. jgn rsaulaa.." tp bla kta sndiri yg kna mcm tuh.. nak sebut ikhlas dr hati "pasti ada hikmahnya" pun susah tau.. sy dah rsa dah..

Monday, December 13, 2010

Everything Will Gonna Be Alright..

Assalamualaikum WBT..




hai kawan2...sori yer lma xupdate... *mcm xbesa ek* hehehehe.. sy pg btapa kat gua slama sy mhilang nih.. pg mencari sgala kekuatan batin yg dah lebur.. hehe..dan akhirnya..sy smakin sembuh..sembuh ke?? well, sy ckp sembuh..korg kna pcaya jgk.. hahaha..

smenjak dua menjak dah lonely2 nih..*lonely ke??* sy byk bpkir kot..byk sgt.. well sy just bleh kata..ia mmg mngambil msa.. dan sy mmg memerlukan masa.. masa utk sembuh.. eh..jap2..sjak bila pka broken heart nih?? bkn pka slalu mbroken kan heart org ke??? well..dunia tuh bulat.. kisas..kisas.. haha.. xpelaa..

dulu last aku broken heart..aku wat apa ek?? oo yer..aku duk dlm bilik air..bkak shower besar2..curah kat kpala aku smbl mnangis.. hampir 3 jam kot..hahaha.. zaman kanak2 btol laa.. skrg nih dah lain.. dah matang sket.. sket jer tau.. hahaha.. They say your first love seemed so perfect, until you meet your second.. but i think my 4th love is the perfect one..up until now..i cudnt find any reasons to hate him..





well enough wif my story..
thats all thank you..

Tuesday, December 7, 2010

lets talk bout our heart..!!

Assalamualaikum semua..
Selamat Tahun Baru Semua..!!


SALAM MAAL HIJRAH 1432H..


hehehe.. sedar xsedar dah 1432 hijrah yaa.. tba2 teringat msa form 3 dolu2.. Ustaz AJ pnah tnya kat klas.. "skrg thun ke brapa dlm kalendar hijrah..?" tba2 sy yg jajal nih jer yg dpt jwb.. 1425H.. huhu rupa2nya dah 7 thun yer blalu cerita tuh.. terasa spt nak blk jer ke zaman tuh smula.. zaman kanak2 yg hanya penuh dgn cerita2 suka..xde duka2 ok..!!

so lets get back to our topic..

jum kita berbicara soal hati..bla ckp psl hati jer..mesti bkait rapat dgn perasaan..bla ckp ngan perasaan mesti sebut psl suka dan duka.. well, klu hdup nih xda suka dan duka..hdup nih xkan warna warni la kan?? knapa tba2 ckp psal suka dan duka nih..?? knapa?? itu kte xtau yer.. heehe..

kwn2..meh nak cite sket ngan korg suma..

hdup kta nih..mmg slalu pnuh dgn kjadian suka dan duka.. apa bila kita gembira,kdg2 kta lupa bahawa dunia nih mcm roda.. ari nih kta sgt2 gembira dgn apa yg kta ada..tp kta lupa bahawa bla2 msa..bnda tuh boleh berubah menjadi duka.. bla kta gembira, kta lupa mensyukuri apa yg kta ada..kta lupa mhargai apa yg kta miliki.. tp bla kta sdah tidak memliliki bnda tuh.. bru kta rsa khilangannya.. kdg2..words is not enough to show people how much we appreciate them in our life..how they r so meaningful to us.. tp bla kta mula mnyedari hakikat tuh..smuanya sdah tlambat.. kta slalu dgr org kata.. "kalaula aku bleh ptar blk msa..." yaaa..!! kalau..tp smua tuh kalau..sayangnya msa tuh xbleh d putar..apa yg tleh blalu tuh.. hanya akan terus berlalu..dan yg tggal dgn kta hanyala pnyesalan.. tp mnyesal tuh xda gunanya..

Come on Gurl..!!

berpijak d bumi nyata..mnyesali apa yg sdah terjadi tuh xda guna.. suma tuh takdir.. Takdir dr Yang Maha Esa.. kta sbgi hambaNya..kena terima dgn hati terbuka.. mari berpijak d bumi nyata.. dunia blom berakhir..byk bnda lg yg kta perlu buat..byk sgt2..jgn ptahkan semangat kamu kerana hal ini.. tp seandainya perkara ini blom terjadi kpd kamu..hargaila org yg kamu sayangi dgn sesungguhnya..kerana apabila kamu khilngan nya..kamu tdak perlu rsa mnyesal kerana kamu tidak lakukan sebaik mgkn smasa kamu bersama nya..kamu akan rsa yg kamu sdah ckup mbahagiakan dia smasa bersama kamu..dan kamu lepaskan dia pergi utk dia mdapat lebih kbahagian d luar sna..



p/s: sesungguhnya aku bknla yg terbaik utk kamu..dan aku bdoa kamu akan sentiasa berbahagia..wlupun bahagia kamu itu bkan dgn aku..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...