Tuesday, December 7, 2010

lets talk bout our heart..!!

Assalamualaikum semua..
Selamat Tahun Baru Semua..!!


SALAM MAAL HIJRAH 1432H..


hehehe.. sedar xsedar dah 1432 hijrah yaa.. tba2 teringat msa form 3 dolu2.. Ustaz AJ pnah tnya kat klas.. "skrg thun ke brapa dlm kalendar hijrah..?" tba2 sy yg jajal nih jer yg dpt jwb.. 1425H.. huhu rupa2nya dah 7 thun yer blalu cerita tuh.. terasa spt nak blk jer ke zaman tuh smula.. zaman kanak2 yg hanya penuh dgn cerita2 suka..xde duka2 ok..!!

so lets get back to our topic..

jum kita berbicara soal hati..bla ckp psl hati jer..mesti bkait rapat dgn perasaan..bla ckp ngan perasaan mesti sebut psl suka dan duka.. well, klu hdup nih xda suka dan duka..hdup nih xkan warna warni la kan?? knapa tba2 ckp psal suka dan duka nih..?? knapa?? itu kte xtau yer.. heehe..

kwn2..meh nak cite sket ngan korg suma..

hdup kta nih..mmg slalu pnuh dgn kjadian suka dan duka.. apa bila kita gembira,kdg2 kta lupa bahawa dunia nih mcm roda.. ari nih kta sgt2 gembira dgn apa yg kta ada..tp kta lupa bahawa bla2 msa..bnda tuh boleh berubah menjadi duka.. bla kta gembira, kta lupa mensyukuri apa yg kta ada..kta lupa mhargai apa yg kta miliki.. tp bla kta sdah tidak memliliki bnda tuh.. bru kta rsa khilangannya.. kdg2..words is not enough to show people how much we appreciate them in our life..how they r so meaningful to us.. tp bla kta mula mnyedari hakikat tuh..smuanya sdah tlambat.. kta slalu dgr org kata.. "kalaula aku bleh ptar blk msa..." yaaa..!! kalau..tp smua tuh kalau..sayangnya msa tuh xbleh d putar..apa yg tleh blalu tuh.. hanya akan terus berlalu..dan yg tggal dgn kta hanyala pnyesalan.. tp mnyesal tuh xda gunanya..

Come on Gurl..!!

berpijak d bumi nyata..mnyesali apa yg sdah terjadi tuh xda guna.. suma tuh takdir.. Takdir dr Yang Maha Esa.. kta sbgi hambaNya..kena terima dgn hati terbuka.. mari berpijak d bumi nyata.. dunia blom berakhir..byk bnda lg yg kta perlu buat..byk sgt2..jgn ptahkan semangat kamu kerana hal ini.. tp seandainya perkara ini blom terjadi kpd kamu..hargaila org yg kamu sayangi dgn sesungguhnya..kerana apabila kamu khilngan nya..kamu tdak perlu rsa mnyesal kerana kamu tidak lakukan sebaik mgkn smasa kamu bersama nya..kamu akan rsa yg kamu sdah ckup mbahagiakan dia smasa bersama kamu..dan kamu lepaskan dia pergi utk dia mdapat lebih kbahagian d luar sna..



p/s: sesungguhnya aku bknla yg terbaik utk kamu..dan aku bdoa kamu akan sentiasa berbahagia..wlupun bahagia kamu itu bkan dgn aku..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...