Saturday, April 23, 2011

Binnabil Huda..

BINNABIL HUDA
- UNIC -

Binnabil huda Ya Rasulussalam
Wayamursala rahmatan lil anam
‘Alaikassolatu wa’alaikassalam
Wasohbika wattabi’inal kirom

Dengan Nabi yang membawa hidayah
Wahai utusan rahmat sekalian alam
Selawat salam pujian untukmu
Para sahabat juga tabi’in yang mulia.


Binnabil huda nahnu jundul huda
Sanabqi ‘alal ‘ahdi tulul mada
Bazzhalnaddima wartadhoinar-roda
Li nashril huda Ya Rasulussalam

Dengan Nabi yang membawa hidayah
Kami sambung perjuangan sucimu
Berkorban jiwa raga untuk agama
Janji taat setia selamanya


Ya Mustofa Rasullallah
Ya Sanadi Ya Sayyidi

Wahai yang Terpilih, Utusan Allah
Kau sandaranku, Pemimpinku


Sollu..Sollu, sollu, sollu..
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa aalihi Muhammad
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa sohbihi Muhammad

Mari selawat beramai-ramai
Ya Allah, selawat atas baginda Muhammad, dan keluarganya
Ya Allah, selawat atas baginda Muhammad dan para sahabatnya.


Binnabil huda nahnu jundul huda
Sanabqi ‘alal ‘ahdi tulul mada
Bazzhalnaddima wartadhoinar-roda
Li nashril huda Ya Rasulussalam

Dengan Nabi yang membawa hidayah
Kami sambung perjuangan sucimu
Berkorban jiwa raga untuk agama
Janji taat setia selamanya


Ya Shafi’ie Khuz biyadi
Ya Rasullallah, Habiballah
Huwal Hadil Basyir

Wahai yg memberi syafaat ambil/pegang tanganku,
Pesuruh Allah, Kekasih Allah,
Dialah petunjuk, dialah pemberi khabar gembira.


Sollu,sollu, sollu, sollu..
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa aalihi Muhammad
Allahumma solli wassallim ‘ala sayyidina Muhammad wa sohbihi Muhammad

Mari selawat beramai-ramai,
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad, dan keluarganya,
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad dan para sahabatnya.


Shafi’una..shafi’una..shafi’una..shafi’una..
Wahai yg memberi syafaat,

Rasulallah..
Habiballah..
KeNabiyallah..
Sofiyallah,
Pesuruh Allah,


Ya Allah, selawat atas baginda muhammad, dan keluarganya
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad dan para sahabatnya
Ya Allah, selawat atas baginda muhammad, dan keluarganya 



Friday, April 22, 2011

♥♥ HAKIKAT CINTA ♥♥

Salam Hari Jumaat Sumer.. hik3..

Dah lama xupdate benda alah nih.. Sbnarnya..saja jer nak biar previous entry lama sket kat atas.. Supaya ramai leh baca.. 

Hari tuh masa tgh² on9..tba² dpt notification kat Facebook.. ada org komen gmbr saya,mmg time tuh jgaklaa saya tgk gmbr mana.. dan² terkejut beruk tgk org yang pg komen tuh adalaa Mantan Kekasih 1st..!! 

Apa lagi..trus bukak profile dia..klik "Report/Block This Person".."My friend is harassing and bullying me".. hahaha.. Jahat x jahat nya saya..?? =p

Ok Pka.. Stop merepek..!

~~Cinta~~
Bila bercakap pasal cinta nih, haaa..tggu laa smpi bulan jatuh ke riba..smpai kucing bertanduk..smpi pokok cempedak kat blakang umah saya tuh berbuah..mmg xkan habis punya.. everybody had their own opinion about LOVE.."the definition of love" are like "the definition of beautiful"..it is very subjectives; bcoz the definition of love are depending on the people who's talking bout it n bla..bla..bla.. <---mcm matluthfi90 lak.. :)


Ok..skrg nak bebel pasal Cinta Sesama Manusia.. =)

Kalau nak tnya pendapat saya..cinta sesama manusia nih boleh didefinisikan dengan 2 individu yang mempunyai kserasian dari segi tingkah laku, pendapat.. Mcm kata ORANG tulaa.. klu dah selalu msg²..kol².. akan timbul satu bnda yang berbentuk LOVE..dan makin kita jaga bnda tuh, kita akan naik satu demi satu tingkat dan akhirnya perasaan SAYANG tuh mmg xboleh nak sembunyi dah.. tapi bagaimana CINTA kita tuh berkembang..ia juga boleh berkurang sdikit demi sedikit..

Cinta tuh wujud bila kita boleh menerima seseorang tuh dengan apa adanya.. Kita xboleh nak ubah orang tuh mcm apa yg kita nak DIA jadi..sekiranya kita JATUH CINTA dgn dia sbb DIA adalaaa DIA.. kenapa kita nak ubah dia menjadi org lain?? Tp ofcozlaa kalau nak ubah dia menjadi seseorang yang lagi baik tu xsalah..cuma biar berpada²..
 "Manusia nih bukannya ibarat pepasir di tepian pantai,yang akan berubah apabila ombak datang memukul pantai..jadi beringatlaa... =)"
Cinta tu tak buta..malah cinta tidak mempunyai MATA..tapi kenapa ada pepatah mnyebut.. CINTA ITU BUTA?? nih nak marah nih..!Sbenarnya manusia yang buta bila dah bercinta.. Manusia yang buta hati dalam menentukan yang mana Betul dan yg mana Salah..yg mana Dosa, yg mana Pahala.. Mana Syurga, mana satu Neraka.. tapi bila dah kena tangkap khalwat pada malam Tahun Baru..bila dah ada bayi di dalam tong sampah dan bila anak remaja kita sanggup bunuh diri..kita akan ckp Cinta Itu Buta.. Tapi hakikat sebenarnya CINTA tuh bersih tanpa NAFSU.. CINTA SEJATI adalah apabila kita bertemu dalam mencari Keredhaan ALLAH.. dan berpisah kerana ALLAH Taala.. =)

Dan buat CINTA hati saya.. kadang² rasa xpercaya yang kita tgh bercinta.. Betul ke nih awak boyfriend saya? Ehh..betul laa.. Memang awak boyfriend saya..orang yang saya paling sayang selepas Allah dan Rasul..Selepas Ibu dan Ayah saya.. Awak..saya pernah bercinta..pernah disakiti sehingga hampir hilang semangat saya untuk mneruskan hidup..dan selepas tuh saya mula mnyakiti orang lain sampai satu tahap..saya menyesal.. tapi bila bjumpa dgn awak,saya tekad saya nak SAYANG awak seperti saya tidak pernah dilukai.. 
Saya akan jaga hati awak walaupun hati saya yg terluka.. sbb andai ditakdirkan kita tiada jodoh..biarlaa hanya kenangan yang terindah sahaja kita ada untuk kita kenang seumur hidup kita.. bukanya maksud sy,saya xnak kat awak.. Ish3 awk nih.. Kita sebagai manusia hanya mampu merancang..Tuhan yang menentukan segalanya..kalau sdah tertulis d Loh Mahfuz bahwa awak bukan jdoh saya..dan saya bukan untuk awk..kita kena redha dgn kehendak Allah.. Kun Fayakun.. 

But, for now..biarlaa kita jaga hubungan kita nih bait².. Kita jaga hubungan kita mcm kita jaga hubungan kita dgn Allah.. sbb andai kita jaga hubungan kita dgn Allah.. Allah akan jaga dan pelihara hubungan kita sesama manusia.. InsyaAllah.. 



P/S: Pergi Sembahyang Jumaat tak tadi?? Jgn ckp tdo smpi ke petang lak.. =p

Monday, April 11, 2011

Apa Kata Hati?


Demi semua yang aku jalani bersamamu..kuingin kau jadi milikku..kuingin kau disampingku..tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta..dan hanya dirimu yang bisa membawa syurga dalam hatiku..



Haa..kalau korg bkak blog nih.. mesti dgr lagu nih kan?? best x lagu nih?? best kaaaann??!! Saya sndiri pun terbuai2 jgk dgr lagu nih.. hik3.. 

Alkisah... Maka bermula laa sebuah kisah.. 

For the past few month..rmai member2 tnya psl status kat FB saya yg byk d tujukan kpd sesorg.. Sape seseorang tuh?? Itu kita tak tau yerr... hik3.. Tapi..tapi.. nih nak wish kat dia nih..

HAPPY 23rd BIRTHDAY..
May joy and happiness always be with us.. InsyaAllah.. 

Okay.. Hati..Ooo Hati.. Susah kan kalau bcakap psl hati.. 

Tula saya prefer bermain2 dgn lagu.. kadang2 snang nak mnyampaikan mesej melalui lagu..dgn DIA pun byk gak bermain2 dgn lagu.. 

Sebelum rapat ngan dia.. lagu nih mmg tiap2 hari kat playlist saya.. bkn stakat playlist..kat hp, blog dan merata2.. hehe..  *sila tekan Ctrl + klik gmbr utk dgr lagu..*



Pas2 ntah mcmana ntah leh rapat ngan dia.. *rapat kerr??* erkk.. no komen.. hik3..bila dah rapat, tba2 terzahir laa lagu d bawah nih...


Suatu masa dulu.. something happen..sbnrnya smpi skrg pun saya xsure apa yg terjadi..mgkn tau tp ntahlaa.. yg pasti "RASA ITU" ada berkurang sikit.. apa org kata?? PASRAH..? mgkn tulaa yg tjadi kot.. maka tersurat laa lagu nih...



Tak berapa lama lpas tuh..keadaan jd mcm biasa semula..ktaorg g tgk Hikayat Merong Mahawangsa..pas2 member2 kata Merong ada iras dia.. *erkk.. celah mana..xtaulaa  hik3... tba2 teringat insiden sblm masuk panggung.. tnya dia..

Afiqah mmg nma sbenar : a*** aggp ika mcm adik a*** jgk ka??
A*** bukan nama sbnar: eh..ndalaa.. Ika lain.. *smbl mata dia tgk tiket wyg yg tgh dia renyukkan..
Afiqah mmg nma sbenar : apa yg lain..? cuba pandang ika dulu.. bgtau ika..apa yg lain..
A*** bukan nama sbnar: *pndang kejap dlm 3 saat pas2 pndang balik tiket* haa..dah pndang..
Afiqah mmg nma sbenar : aik...kejap jgk.. cuba pndang ika..bgatu ika yg a*** aggp ika nih mcmana..?
A*** bukan nama sbnar: a*** aggp ika..bkn mcm adik a***.. Ika lain.. nntlaa a*** msg bgtau d henpon.. *dah xrupa tiket dah tiket wyg tuh aku nengoknya....
Afiqah mmg nma sbenar : knapa di kasi renyuk tiket tuh..?? marah ka d suruh blnja tiket..?? hahaha.. 
A*** bukan nama sbnar: ehhh..xdaa laa.. *smbl tgnnya mluruskan balik lipatan2 tiket yg dia dah renyukkan..
Afiqah mmg nma sbenar : Mira..Liyaa.. ko tgk nih.. dia maluu..blushing.. hahaha..


Seriusly..klu teringat kejadian tuh.. mesti tersenyum sorg2.. xpenah tgk org blushing mcm dia.. hehehe.. tp mcm biasa..lpas tuh saya dlm dilemma lg.. *dilemma ke?? erkk.. kdg2 ssah nak faham org yg xrsa nak luahkan perasaan dia.. dia suka ka..dia marah ka..dia benci ka.. suma sy xsure.. 


dia suka aku ka?? tp napa dia xmsg aku..? Oo..mgkn dia bz..byk keja.. *bermonolog sendiri..*




Pastu ktaorg senyap balik.. saya tunggu dia msg saya..dia plak tunggu saya msg dia.. until one day..tba2 dapat msg mcm nih dr dia.. tiada angin tiada ribut..



Sejak tuh..trus rasa mcm.. Okai fine..! Dia xnak ngan aku.. huk3 :'( Selalu nmpk nama dia kalau tgh online Skype..Facebook.. apa jer update yg dia buat..saya mesti klik icon "like" tuh..dgn harapan dia tau yg saya sdg online.. tp hampa...sumanya ibarat mendail number dan voicemail jawap.. "you have reach the voicemailbox for the number bla..bla.."  :'(


Sehingga laaa..


Time birthday dia.. saya kol..okay, dia sgt marah.. sampai saya pun nangis.. sedih taauuu.. dia xpenah marah saya.. huk3.. tapi lagi sedih bila dia cakap...


'kalau boleh putar balik masa..dia xnak kenal dgn saya..dia xnak rapat ngan saya..rapat smpi dia boleh sayang saya..sampai dia boleh jatuh cinta dengan saya.."


pas2 bila saya tanya kenapa..


"tak nampak ka orang mcmana skrg..? Tak nampak ka gmbr org masa Anugerah Dekan..? Dekan kot yg bdiri sebelah org..tp tgklaa org mcmana..dengan kolar baju xbetol.. tgklaa necktie org..mcm org xterurus nih.. Suma nih pasal Ika laa.." 


*erkk.. Sumpah.. Rasa mcm mau tgelak pun ada.. hahaha.. 


Awak.. Lagu nih utk awak yer.. Saya janji saya akan jaga Hati Awak Baik-Baik..





P/S: I Love You.. ^__^




Wednesday, April 6, 2011

Sudah Jatuh Di Timpa Tangga..

Assalamualaikum WBT..


Minggu nih mmg minggu yang malang utk sy ke apa?? Ari Isnin ari tuh..msa kat dlm kelas, boleh2 plak kaki tersadung....dan2 jer pastu sandal sy terputus.. ulang suara ok.. TERPUTUS..!! Sedih kot.. Dahlaa sandal ksygan.. huk3.. seb bek ada Ain Chan pnjamkan kasut dia..klu x, xtau nak bgerak mcmana ari tuh.. 


Tu cerita ari Isnin.. Selasa plak.. tgh syok2 msg ngan member.. tba hp "NO ACCESS TO NETWORK".. bapak bengang.. mak pun xbengang mcm nih..!! Aishhh..taulaa sy dah servey2 nak beli henpon baru.. Xkan tu pun trus nak majuk kot..??? OK..kpd Anda..Anda..dan Anda.. klu nak kol atau msg sy.. siler refer kpd kwn baik + classmate + housemate + roomate sy = Syahmin ok.. Dah.. entry yg xde pngisian yg mnarik.. saja nak melepaskan geram dan sakit hati..




Henpon ku dlm kenangan.. =(


P/S: Jgn ckp sy nmpk kurus dlm gnbr nih.. sbb baju nih sy dah xmuat nak pakai.. hak3..

Saturday, April 2, 2011

Ini Baru Sabah..!! Part II

Kalau Part I tuh..tmpat2 area KK..nih plak luar KK.. tp xsmua tmpt laa.. Credit to Google Images..

Jambatan Tamparuli..


Jambatan Tamparuli..
Pulau Manukan...

Main Entrance

Jeti.. 

See that crystal clear water.. perghh..!!


Peninggalan Perang Dunia ke II

Pantai..



Mesilau (Desa Dairy Farm + Nature Resort)..


Jangan tnya sy siapa dorg.. sy xtau.. hik3..
Haa.. yg nih sy knal.. hehee..

Macam D New Zealand.. haha..

Mesilau Nature Resort..



Poring (Hot Spring).. 






Kolam Air Panas..

Kipungit Waterfall..

        
Langadan Waterfall..



Gayaatt....

^__^

Opss..nih bkn Canopy Walk..sesat lak gmbr nih..

Nih barulaa Canopy Walk..
 Kundasang War Memorial..













Simpang Mengayau..


Simpang Mengayau..
Tu naaaa batu d atas.. nmpk x?
saya xknal org tuh.. hahaha..
Nampak kecik jak org tuh kaann?? ^__^

Cantikkaann???
Paling atas.. Paling Hujung.. Simpang Mengayau...

Gunung Kinabalu.. 


Mcm ni laa sy nmpk Gunung Kinabalu dr rumah.. tp jauh sketlaa..
View from Pine Resort..

Kundasang..
Perghh.. xsampai2 lagi..
Puncak Gunung Kinabalu.. Cantik pokok tuh..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...