Friday, April 22, 2011

♥♥ HAKIKAT CINTA ♥♥

Salam Hari Jumaat Sumer.. hik3..

Dah lama xupdate benda alah nih.. Sbnarnya..saja jer nak biar previous entry lama sket kat atas.. Supaya ramai leh baca.. 

Hari tuh masa tgh² on9..tba² dpt notification kat Facebook.. ada org komen gmbr saya,mmg time tuh jgaklaa saya tgk gmbr mana.. dan² terkejut beruk tgk org yang pg komen tuh adalaa Mantan Kekasih 1st..!! 

Apa lagi..trus bukak profile dia..klik "Report/Block This Person".."My friend is harassing and bullying me".. hahaha.. Jahat x jahat nya saya..?? =p

Ok Pka.. Stop merepek..!

~~Cinta~~
Bila bercakap pasal cinta nih, haaa..tggu laa smpi bulan jatuh ke riba..smpai kucing bertanduk..smpi pokok cempedak kat blakang umah saya tuh berbuah..mmg xkan habis punya.. everybody had their own opinion about LOVE.."the definition of love" are like "the definition of beautiful"..it is very subjectives; bcoz the definition of love are depending on the people who's talking bout it n bla..bla..bla.. <---mcm matluthfi90 lak.. :)


Ok..skrg nak bebel pasal Cinta Sesama Manusia.. =)

Kalau nak tnya pendapat saya..cinta sesama manusia nih boleh didefinisikan dengan 2 individu yang mempunyai kserasian dari segi tingkah laku, pendapat.. Mcm kata ORANG tulaa.. klu dah selalu msg²..kol².. akan timbul satu bnda yang berbentuk LOVE..dan makin kita jaga bnda tuh, kita akan naik satu demi satu tingkat dan akhirnya perasaan SAYANG tuh mmg xboleh nak sembunyi dah.. tapi bagaimana CINTA kita tuh berkembang..ia juga boleh berkurang sdikit demi sedikit..

Cinta tuh wujud bila kita boleh menerima seseorang tuh dengan apa adanya.. Kita xboleh nak ubah orang tuh mcm apa yg kita nak DIA jadi..sekiranya kita JATUH CINTA dgn dia sbb DIA adalaaa DIA.. kenapa kita nak ubah dia menjadi org lain?? Tp ofcozlaa kalau nak ubah dia menjadi seseorang yang lagi baik tu xsalah..cuma biar berpada²..
 "Manusia nih bukannya ibarat pepasir di tepian pantai,yang akan berubah apabila ombak datang memukul pantai..jadi beringatlaa... =)"
Cinta tu tak buta..malah cinta tidak mempunyai MATA..tapi kenapa ada pepatah mnyebut.. CINTA ITU BUTA?? nih nak marah nih..!Sbenarnya manusia yang buta bila dah bercinta.. Manusia yang buta hati dalam menentukan yang mana Betul dan yg mana Salah..yg mana Dosa, yg mana Pahala.. Mana Syurga, mana satu Neraka.. tapi bila dah kena tangkap khalwat pada malam Tahun Baru..bila dah ada bayi di dalam tong sampah dan bila anak remaja kita sanggup bunuh diri..kita akan ckp Cinta Itu Buta.. Tapi hakikat sebenarnya CINTA tuh bersih tanpa NAFSU.. CINTA SEJATI adalah apabila kita bertemu dalam mencari Keredhaan ALLAH.. dan berpisah kerana ALLAH Taala.. =)

Dan buat CINTA hati saya.. kadang² rasa xpercaya yang kita tgh bercinta.. Betul ke nih awak boyfriend saya? Ehh..betul laa.. Memang awak boyfriend saya..orang yang saya paling sayang selepas Allah dan Rasul..Selepas Ibu dan Ayah saya.. Awak..saya pernah bercinta..pernah disakiti sehingga hampir hilang semangat saya untuk mneruskan hidup..dan selepas tuh saya mula mnyakiti orang lain sampai satu tahap..saya menyesal.. tapi bila bjumpa dgn awak,saya tekad saya nak SAYANG awak seperti saya tidak pernah dilukai.. 
Saya akan jaga hati awak walaupun hati saya yg terluka.. sbb andai ditakdirkan kita tiada jodoh..biarlaa hanya kenangan yang terindah sahaja kita ada untuk kita kenang seumur hidup kita.. bukanya maksud sy,saya xnak kat awak.. Ish3 awk nih.. Kita sebagai manusia hanya mampu merancang..Tuhan yang menentukan segalanya..kalau sdah tertulis d Loh Mahfuz bahwa awak bukan jdoh saya..dan saya bukan untuk awk..kita kena redha dgn kehendak Allah.. Kun Fayakun.. 

But, for now..biarlaa kita jaga hubungan kita nih bait².. Kita jaga hubungan kita mcm kita jaga hubungan kita dgn Allah.. sbb andai kita jaga hubungan kita dgn Allah.. Allah akan jaga dan pelihara hubungan kita sesama manusia.. InsyaAllah.. 



P/S: Pergi Sembahyang Jumaat tak tadi?? Jgn ckp tdo smpi ke petang lak.. =p

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...