Thursday, June 30, 2011

L.I.F.E

Assalamualaikum.. Hai Korang..! Sihat tak..? Dah makan..? Dah agak lama jgak ek xupdate blog nih.. dah bsawang2.. ish3.. teruk3.. 


Hurm..Kawan2 slalu tegur..Napa blog nih jiwang sangat..? Asyik2 ckp psal cinta.. Lagu pun jiwang2.. Ko nih mmg xda bnda lain mau buat selain daripada berjiwang ka Pka..? And u noe wut..? Nih blog saya..tpulang laa nak tulis apa kat blog nih kan..? 


Tapi2 kan..rasanya bkn slalu pun ckp psl cinta.. ada jgk saya cerita pasal hidup saya..contohnya di SINI..SINI.. dan yang paling lucu adalah SINI..

Dan hari nih.. saya nak bercakap pasal K.E.H.I.D.U.P.AN atau dalam bahasa omputehnya.. L.I.F.E... 


Dalam hidup nih, byk bnda yang kita tidak duga akan terjadi pada kita..sometimes things are not going to turn the way we want it to be or the way it shud be.. but believe me, no matter what happening in ur life..there's gonna be a reasons why that things happen..mcm quote yg kita slalu dgr.. Allah hilangkan matahari dan turunkan hujan sbb lepas hujan reda..pelangi akan muncul d langit.. dan kita pasti tersenyum melihat keindahan pelangi.. :)


Dalam hidup nih, hukum alam tuh pasti.. kalau pd hari ini kita buat buat sesuatu pada seseorang..suatu masa nnt, org akan buat sesuatu pada kita.. yup..! bnda nih mmg saya sntiasa pegang.. sbb saya tau dan percaya bnda nih akan sentiasa berputar.. what goes around,comes around.. orang slalu cakap karma..? qisas..? tp yg saya percaya..kalau hari nih kita sakitkan hati org..esok hati kita akan sakit 10x ganda lg teruk dr apa yg kita dah bg kat orang.. so,start being nice to everyone..and u'll get more in return.. :)


Kadang2 dalam hidup nih.. kita slalu buat salah.. bila sesuatu bnda terjadi dgn kita..kita akan cuba carik org utk kita letakkan papan tanda GUILTY tuh..and when we are about to run out of people..we are going to blame the situation.. but instead of all that..me, you and all of us know that.. sebenarnya diri kita sendiri yang bsalah.. dalam hati kita..kita sentiasa tau.. cuma EGO tuh yg tidak mbenarkan kita mngaku salah sendiri.. C'monlaa.. sampai bila mau mnipu diri sendiri..? 



dan dalam hidup nih.. kita akan sentiasa berhadapan dgn keKECEWAan..keSAKITan.. sampai satu tahap..kekecewaan dan kesakitan ini akan merubah diri kita menjadi lebih tabah.. tabah atau kebal dgn mna2 kesakitan..? sampai satu tahap kita sdah xkisah dgn apa yg akan terjadi dengan hidup kita.. dan xkira mcmana sakitnya org buat kita..kita masih boleh tersenyum.. sbb dalam hati kita akan berbisik.. kau xkan tau mcmana aku dah jalani hidup aku slama nih..byk bnda yg kau xkan percaya kalau aku cerita..stakat apa yg kau buat dgn aku,xkan bbekas dgn aku..aku hnya akan aggp apa yg kau buat sbagai budak2 bru mau mbesar mau knal erti hidup.. so, aku hnya akan biarkan kau bseronok dgn hidup kau.. tp beringatlaa sayang..hidup nih tidak akan selalu indah..sbb Hapily Ever After tuh hanya wujud dalam Fairy Tale.. :)


Life is an opportunity, benefit from it. Life is beauty, admire it. Life is a dream, realize it. Life is a challenge, meet it. Life is a game, play it. Life is a promise, fulfill it. Life is sorrow, overcome it. Life is a song, sing it. Life is a struggle, accept it. Life is an adventure, dare it.Life is too precious, do not destroy it. Life is life, fight for it." 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...