Monday, July 11, 2011

Hantu..? Erkk..!

Assalamualaikum WBT.. Rsa mcm dah sgt2 lama dah belog nih xhupdate2.. Fuhh kanan..Fuhh kiri.. Saja jer halau..mana tau ada bnda yg dah mula bsarang.. *erkk..* :p


Tadi lepak mkn kat MyFriend.. Alaa..dkat sangat laa dgn hostel.. blakang ostel Hibiscus nih jer.. tgh3 dok menyembang2..tba2 tkeluar pasal hantu.. Ops..tkeluar psal apa ek..? Pocong kot permulaan cerita.. 


Tersebutlaa satu kisah..


Minah tgh duk kat ruang tamu umah dia..jam menunjukkan pkul1 pg.. tgh duk khusyuk on9 tba2 bunyik anjing menangis lak.. Dalam hati dok kutuk2 anjing tuh.. "Alaa anjing nih..katciaauu laa.." tp seperti biasa,takut2 jgk..tp FB lagi penting.. makin lama..makin rmai plak anjing duk bsahut2an.. eh..bkan ramai,banyak.. meremang tengkuk mendengar.. secara tba2, Ayah dia tba muncul kat ruang tamu dan menegur.. "Eh minah..ko xtdo lg..?" Minah plak..senyum2 jelaa.. Ayah dia trus ke tgkap dan selak langsir.. Lama ayah dia perhati luar tuh.. dan anjing lak masih menangis2..tak kurang gak ada yg tgh mnyalak2.. Pelik tgk ayah dia tkaku kat tingkap tuh..Minah pun bangun dan join la skali ayah dia.. "Eh,jgn tgk..!" xsmpat ayah dia nak abiskan ayat.. Minah dah selak langsir dan....dan..dan.. Minah tnmpak plak skujur tubuh..eh silap..lembaga.. berbalut2 kain putih kat dpan pntu pagar umah dia.. dalam hati trus tdetik.. "Pocong ke..?" setelah tkaku selama hampir 10 saat.. Minah dgn lemah longlai trus kemas laptop dan Bband dia.. ambl selimut..bantal dan trus tdo kat atas lantai bilik mak dia..tanpa bckp spatah haram pun.. <---hahaha..mcm kna tampar malaikat.. :p




AL-Kisah....


Umah Minah nih ada dua tingkat..tp disebabkan tak ramai yg ada kat umah tuh..maklumlaa semua org duk ostel..so just setingkat jela yg digunakan..yg umah tgkat atas tuh dijadikan laa mcm stor..lambakan barang2 yg tidak digunakan.. nak dijadikan cerita..satu hari nih,Minah xjoin family dia pergi jalan2..dia pun dduk jela kat umah.. meng"online"kan dirinya.. tgh seronok2 online..tba Minah terdengar bunyik barang jatuh kat tgkat atas.. "eh..apa plak nih.." detik Minah dlm hati.. tapi dia abaikan jer.. tba2 terdengar plak bunyik mcm org tgh berlari2 kat umah atas.. bulu roma Minah dah meremang dah.. erkk.. "kucing kot.." detik hati dia.. xsmpai 2 minit kemudian.. terdengar plak bunyik org tgelak2..riuh rendah dr umah atas tuh.. Ok.. Fineee...!!! Minah trus capai handfon..lari duk kat buaian kat luar umah dia.. dan trus kol mak ayah dia sambil merayu2 sruh dorg pulang cepat.. hahahaha...


Thoyibb.. 


Umah Minah nih mmg ada mcm2 cerita.. Pernah sekali masa kenduri kat umah dia.. dia dan sepupu dia tgh syok bsembang..tgelak2 mcm org xingat dunia.. lama dah pas2, spupu dia tnya.. 


"Minah..sape ada kat atas..? Nape die xtrun2..?" 
"Erkk.. Tini,mana ada sape2 kat atas tuh..umah tuh dah lma org xdduk.. " 
"Eh.. Dr td aku duk nmpk org lalu lalang kat atas tuh..duk pusing2"
"Ko biar btol Tini..Jgn nak buat cerita kat sini.."
"Sumpah Minah..! Aku xtipu.."
"Tini...xde sape kat atas tuh..aku pun xtipu ko...huk3"


Keesokkanya.. Tini demam.. 


Banyak lagi cerita Minah nih.. Sok sambung.. Katil dah menyeru2 sruh tdo.. Daaa.. Assalamulaikum.. :)


P/S: Entry tiada gambar.. xtau apa thumbnail yg naik kat FB nanti.. Eh jap.. apa kes FB saya..?! 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...