Sunday, September 16, 2012

#Kenangan: Back to the past..

Assalamualaikum WBT.. eh.. selamat hari Malaysia..! 

situasi: dalam kereta kak roha..otw nak pg kelas.. tba2..
Rahsia ini
telah lama aku pendamkan..
tiba masanya..
segala2nya ku ceritakan..
aku kan pergi..
pergiku xakan kembali..
tiba masanya..
kau cari teman pengganti..

lagu black ft malique.. weww, sedapnya lagu nih.. sedih sbnrnya..lirik dia mendalam kot.. biasala klu malique pnya lagu.. lirik dia mmg bbunga2 dan mnusuk d kalbu.. teringat balik kenangan dulu2, suka lagu alhamdulillah..smpai tulis lirik lagu tu dlm sepuluh kali then hafal.. haha..

sbnrnya nak cerita..hari tu msa tgh praktikal ada lah sehari sy xdpt nak dijemput bak puteri.. tpaksa la naik bas.. masa kat dlm bas tu terserempak plak ngan klasmate msa sekolah rendah.. errkkkk.. tros sembunyi.. hahaha.. pelikkan? spatutnya klu jmpa kwn yg dah lama kita xjmpa mesti excited gila.. tp lain plak ngan sy nih.. sbnrnya..msa kecik2 dulu.. pnah wat kes ngan bdak nih..

msa tu zaman kecik2 lgi.. msa kecik dulu,sy nih boleh tahan gak kejam nya.. kaki buli tau.. hahaa.. msa sklh rendah dulu..ada sorg bdak pompuan nih.. nma dia Apsah xsilap.. dia nih agak kesian sbnrnya.. mak ayah dia pati..so, kdg2 kna antar blk negara asal dia..klu ada sini pun..dduk secara haram..tp dsbbkn Apsah nih lahir kat sini..so, dia pun jadi la warganegara Malaysia.. Disbbkn dia nmpk kesian..sy slalu buli dia.. msa mula2 klas mula kan ada bacaan doa.. msa tu sy cubit pggang dia.. bla dia nak nangis..sy besarkn mata spaya dia senyap.. kdg2 sy tarik tocang rambut dia.. pastu pijak kaki dia.. gila kejam.. klu dia nak nangis sy cubit kuat lg.. haha.. 

dia laa yg sy nmpk aritu.. tp malu plak nak tegur.. yela..malu kot klu ingat kkejaman time kecik2 dulu..

kekejaman sy nih..bkn stakat kpd kaum pompuan jer.. llaki pun pnah kna.. hahaha.. dulu msa sy thun 3 ke 4.. msa tu sy jadi pengawas.. ehem..ehem.. haha.. spatutnya bdak skolah rendah xleh main kat tman permainan pra-sklh.. tp ada sorg 2 org bdak laki degil nih main jgk! sy dah bg warning dah..tp dia buat xtau jer.. dia g main gelongsor.. sy sruh dia trun ikut tgga..tp dia pg trun ikut papan gelongsor tuh.. smpai jer dia kat bwh.. sy tampar muka dia dua kali.. tpinga2 cik abang tu.. hahaha.. gila kejam sy zaman dulu2.. 

ya..ya.. sy tau sy makin gemukss.. haha..


p/s: dont underestimate girl's power..! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...