Sunday, October 21, 2012

Yang Indah Takkan Selamanya Indah

Assalamualaikum semuaa..

Dlm hidup nih..kdg2 kita terlupa yg sebenarnya semuanya hanya pinjaman.. kdg2 kita terlupa, yg indah itu xkan kekal selamanya.. Allah dah bagi pinjam..bila2 masa pun Allah boleh tarik balik..

Hari tu, ada terdengar d telinga nih.. seseorang bcakap..
"Aku memang pilih yang cantik2 jer..yang hensem2 utk kawan dengan aku"

terus tdetik d hati.. mak aih bdak nih.. kemain lg dia yer.. yer awk..sy tau awk cantik..manis..jelita.. tp xpyhla nak bg statement mcm tu yer.. nmpk sgt mcm..ntahlaa.. kalau saya, seumur hidup saya..sy xpnah memilih dgn siapa sy harus bkawan..ok itu tipu..! haha.. mksud sy,sy xpnah letak sbarang syarat utk sesiapa yg jadi kwn sy.. sy xpnah ckp.. utk jadi kwn sy..  awak kena cantik hensem pandai kaya.. xpenah kot.. sy kawan dgn siapa pun tanpa pernah rsa yg sy akan dpt apa2 benefit dr dia.. ckup laa skadar dia boleh dgr sy mbebel tiap2 ari.. boleh pujuk sy time sy sedih.. boleh peluk bahu sy time sy nangis.. klu dia senang..tu sy aggp sbagai bonus.. klu dia ssah..xpe, kami msh boleh naik bas sama2.. :)

kdg2 rasa pelik dengan orang yg bkawan dg seseorg atas dasar rupa.. org yg bcinta dgn seseorg atas dasar rupa.. penting sgt ke rupa yg cantik dan hensem tu..?? utk apa?? utk menjadi satu kmegahan.. satu kbanggaan.. jln sana..org puji.. sepadan sgt dua2 cantik dan hensem.. jln sini org puji lagi.. tp utk apa semua tu kalau hati sentiasa berada dalam keadaan lara? setiap mlm tidur dtemani air mata.. setiap hari hidup mnahan sakit d hati.. untuk apa semua tu..? rupa yang cantik itu bkn jaminan utk kebahagiaan dan ketenangan hati.. yg cantik itu xkan kekal selamanya.. nnt tua..bkedut jgk.. hehe..

satu phubungan atau persahabatan yg dijalinkn dgn merasa susah dan senang bersama2 lebih bermakna dr hubungan yang dibina atas dasar bkepentingan antara satu sma lain..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...